söndag 26 juli 2015

Supersizeperch

Åkte hem till min hemort för att gå på en klassåterträff från årskurs 9. Tog med mej båten för att klämma in ett abborrpass på morgonen. Det visade sig vara värt besväret. Fiskade en het spot jag inte fiskat på flera år.Var ute vid 05 tiden på morgonen och hade inte många kontakter under ca 5 timmars fiske. Efter lite gnuggade på en spot jag fiskat riktigt bra på under mina tonår small det till ordentligt på en Nitro Shad 90 i färg Eperlan. Min tredje supersizeabborre under kort tid, samtliga jiggfiskade. 
Tyvärr även denna i sämre kondition, 50cm 1290g.



Linus  - 50cm 1290g. Illex Nitro Shad 90 i färg Eperlan



Skitfiske på er, om ca 3 timmar ringer klockan och imorgon ska vi ge oss ut på ett nytt vatten där vi tror oss kunna finna abborrar i lite bättre kondition. 

// Linus Storm 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar